قوانین سایت

ورود کاربران به وب‏‌سایت اسپیرمال با استفاده از حساب کاربری شخصی، طرح‏‌های تخفیفات و مطالب بلاگ اسپیرمال و سایر خدمات ارائه شده توسط اسپیرمال به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات اسپیرمال است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین اسپیرمال از سوی کاربر است.

لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های اسپیرمال منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات اسپیرمال تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر و تامین کننده

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات اسپیرمال اقدام کند.
همچنین از آنجا که اسپیرمال یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

تامین کننده به شخص حقیقی یا حقوقی (اعم از تولیدکننده، وارد کننده یا پخش کننده عمده) گفته می شود که صاحب برند یا محصولی باشد و محصول خود را از طریق سایت اسپیرمال در معرض دید مشتریان قرار داده تا محصول از طریق این سایت به فروش برسد

ارتباطات الکترونیکی

آدرس  ایمیل  و تلفن‌هایی که مشتری در حساب کاربری خود ثبت می‌کند، تنها  آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است  و تمام مکاتبات  و پاسخ‌های سایت اسپیرمال از طریق آنها صورت می‌گیرد.
در مواقعی جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، اسپیرمال برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال می نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه را در حساب کاربری خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که 100020400  تنها شماره‌‌ ای است که اسپیرمال از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه اسپیرمال را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان اسپیرمال، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام اسپیرمال است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به ایمیل [email protected] و یا شماره های اعلام شده در سایت اطلاع دهید

هنگامی که شما از خدمات اسپیرمال استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به اسپیرمال ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که اسپیرمال به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

سیاست های رعایت حریم خصوصی

اسپیرمال متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت اسپیرمال، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات اسپیرمال، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط اسپیرمال جزئی از اموال اسپیرمال محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار اسپیرمال است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای اسپیرمال محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط اسپیرمال و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار اسپیرمال است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت اسپیرمال و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای اسپیرمال محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات اسپیرمال، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است. اسپیرمال محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.SpareMall.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت اسپیرمال هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.SpareMall.ir ندارد و هیچ ‏گاه با روش‏‌های دیگربا شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

  1. روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری طی ساعت های 18-9 پردازش می‌‏شوند لذا سفارش گذاری در ساعات غیر از این در اولین ساعت کاری بعد از زمان های تعطیل پردازش خواهد شد. اسپیرمال به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
  2. کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت اسپیرمال به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. اسپیرمال همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در انبارهای اسپیرمال به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای اسپیرمال محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده،  محصول دیگری را جایگزین کند.
  3. در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  4. اسپیرمال مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای اسپیرمال محفوظ است.
  5. با توجه به متغیر بودن قیمت برخی از اقلام در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت اسپیرمال، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای اسپیرمال محفوظ است. اسپیرمال در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت اسپیرمال می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
  6. کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، اسپیرمال جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
  7. با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر،  برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
  8. امکان پرداخت در محل برای هیچ سفارشی وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
  9. از آنجا که اسپیرمال یک وب‌سایت خرده‌فروشی و عمده فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف خریدار یا مصرف کننده تکی است و در صورت ثبت چنین سفارشی، لازم است پیش از ارسال، مبلغ آن تسویه شود
  10. تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
  11. در رابطه با تحویل کالاها در شهر تهران از طریق پیک فروشگاه اینترنتی اسپیرمال، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود و سایر روشهای حمل انتخاب شده توسط مشتری مطابق با قوانین همان شرکت ها خواهد بود
  12. لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که اسپیرمال هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد

رویه بازگشت کالا

آسیب در زمان حمل و نقل

اسپیرمال همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است
آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت پس از تحویل سفارش به اسپیرمال از طریق کانالهای ارتباطی معرفی شده اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش اسپیرمال ارسال شود.

کالای دارای اشکال

اسپیرمال تمام تلاش خود را در تهیه و توزیع کالاهای با کیفیت انجام خواهد داد اما در برخی موارد ممکن است کالا دارای مشکل ظاهری یا عملکردی باشد که نیاز به تعویض دارد این فرآیند با توجه به شرایط عودت کالا در اسپیرمال تعریف شده است و مشتری می تواند با خیال راحت نسبت خرید خود اقدام کند و در صورتی که کالا دارای مشکل عملکردی یا ظاهری بود با رعایت شرایطی که در رویه بازگشت کالا ذکر شده است نسبت به تعویض کالا اقدام نماید لذا حتما شرایط بازگشت کالا را مطالعه دقیق نمایید تا از تعهدات ما مطلع شوید و بتوانید به راحتی و مطمئن خرید نمایید

 

تمامی قطعات و لوازم خودرو که در سایت اسپیرمال  ارائه شده است شامل شرایط فروش کالای مصرفی می باشند و خریدار نمی تواند امکان تست قطعه را داشته باشد.
لذا  آن دسته از مشتریانی که سفارشات خود را پس از دریافت به دلیل انتخاب نادرست  می خواهند مرجوع کنند ، در شرایطی که قطعات خریداری شده از بسته بندی خارج شده باشند امکان مرجوع کردن ندارند در غیر این صورت اگر بسته بندی قطعات باز نشده باشد خریدار می تواند با بر عهده گرفتن هزینه پست و هماهنگی با سایت اسپیرمال نسبت به عودت آن  اقدام نمایند.  بدیهی است که حداکثر تا  7 روز کاری می توان قطعاتی را که پلمپ و بسته بندی آن دست نخورده باشد مرجوع یا تعویض نمود.

 

مشخصات فنی و محتوا

سایت اسپیرمال تمام دقت و تلاش خود را جهت ارائه مطالب و اطلاعات درست از منابع معتبر و شرکت های سازنده قطعات می نماید. با این وجود در صورت وجود خطا در محتوا و مشخصات فنی نوشته شده در سایت و مقایرت آن با محصول دریافتی محصول قابل استرداد می باشد.
پس از بررسی خطای اعلام شده خریدار توسط کارشناسان اسپیرمال و تایید صحت خطا با هماهنگی خریدار قطعه تعویض یا مبلغ پرداختی عودت داده می شود.

دسته بندی های فروشگاه